CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 29, 2011

tunggu teduh dulu...

Tunggu teduh dulu by Faisal tehrani..baru2 ni terasa nk membaca bt kesekian kalinya..dh x tawu nk bt ap la katakn..so, lebih baik baca ap2 yg bermanfaat..
This is my 1st book of Faisal Tehrani actually..mula2 baca dulu pn sebab dilanda kebosanan yg teramat sgt masa jga kiosk kt Jusco dlu..huhu..so..baca jelah…dahla tebal yg amat buku 2..ayat dy pulak dasat pnya bombastic smpai ak yg tulen melayu ni pn dizzy zzzzz…tp sikit demi sikit ak baca lama2 x leh nk angkat kepala pn dr buku 2...haha..nasib la ak aware g ngan customer..kalau x,x pasal2 kena fire!!hee..haa..
Buku ni bestla, tebal dgn ilmu,motivasi,pengajaran,kata-kata hikmah..n bnyk bg inspirasi kt kaum hawa la..but,yeah, ad la kelemahan2 nya jua..tp,xpela,xnakla cita pnjang ak bknnya nk bt book review pn..haha..
Kata SalsabilaFahim aka heroin dlm novel ni::
“Cerita ini bukan cerita cinta tiga segi. Ia lebih daripada itu. Ia cerita pengorbanan manusia kepada Tuhan, cerita tentang takdir yang sangat manis setelah dikecap. Ini kisah saya, bukan kisah mereka sahaja. Ini cerita bagaimana saya menunggu teduh dalam ribut. Ini cerita mengenai hubungan manusia dengan manusia dan hubungan manusia dengan Penciptanya. Ini cerita bahawa hakikat seluruh alam semesta ini berasal daripada Allah dan akan kembali kepada-Nya, tidak dapat tidak. Itulah titik hubungan kita di muka bumi ini, titik hubungan kita dengan insan lain dan juga segala tindakan.”
“ini nyanyi rindu,kerja Tuhan siapa tahu “
“Tuhan akan menunjukkan kepada yang mencari. Ya, asal kau mahu mencari, Dia menunjukkan..”.
"Segala peristiwa berasal dari pandangan mata..."
"Dan nanti ku cari pembunuh senyap penghabis nyawa.."
Nak tahu lg baca la seniri yeh…J daaa
*****************************************************************
Bukankah hidup ini suatu perteduhan sementara? Sememangnya ia takkan kekal selama-lamanya. Oleh itu, belajarlah erti hidup sebaik-baiknya, mudah-mudahan ada bekalan untuk kita bawa ke sana nanti…
Novel yang begitu mendewasakan, mudah-mudahan kita akan tahu kenapa perlu berteduh dahulu…moga watak Salsabila Fahim dapat dijadikan contoh teladan yang baik, dalam menjadi muslimah yang berani dan tidak mudah mengalah dengan cabaran yang mendatang.

2 comments:

.: nia :. said...

best nye!!!
nadz, bwk la tym short sem nnt..
nk bace gak..
(=

Que Nadz said...

insyaAllah..:)
i will...